31.8.2010

Syyskuun kuusi vaatetta

"Missä ne sun kuusi vaatetta viipyy?!" hoputti Katja mua tänään puhelimessa. Tässä ne nyt vihdoin ovat. Otan siis osaa Uuden Mustan haasteeseen selvitä kuukausi kuudella vaateparrella.

Syyskuun garderoobiini kuuluvat: kahdet farkut, yhdet leggingsit, tummanharmaa hihaton toppi, kaksi mustaa kaapupaitasysteemiä (lähes identtiset, toinen niistä kuvassa keskellä) ja musta pitkähihainen paita, jossa edessä napit.
Vaatteita on siis seitsemän, mutta koska säännöissä lukee, että identtisiä vaatteita voi olla useampi, ja näissä paidoissa... ... on about vaan vetoketjun verran eroa (vetskari tekee muuten paidasta todella hyvän imetystilanteessa, kanssamutsit vink vink!), lasken ne nyt yhdeksi. Toivottavasti ette nyt ihan lyttää mua tän takia.

Tilanne on se, että kun taloudessa on pieni vauva, on sekä pikkutyypin että monet omatkin kuteet koko ajan pesussa. Siksi mulla on kaksi lähes identtistä paitaa tässä mukana, ettei ihan koko ajan tarvi pyykätä.

Oli yllättävän vaikea päättää vaatteet. Olin ihan varma, että mukana olisivat Americal Apparellin haaremihousuni, ja edes yksi neuletakki, mutta eipä ole! Nyt pitää vaan toivoa, että ei tule hullu intiaanikesä, tai mua ärsyttää lievästi olla näissä kuteissa...

Yläosat on kaikki tummia. Tuon usein värit pukeutumiseeni asusteilla, joten on mahtavaa, ettei tässä haasteessa asusteiden määrää ei ole rajoitettu. Tänä syksynä mukana keikkuu tuttuun tapaan läjä kirppishattuja sekä yksi uusi hattutulokas: Minimarketin oranssi knalli. Se on mun lemppari!

Kolme tän hetken suosikkihuivia on kaikki vanhoja tuttuja: kaksi vasenta on Berliinistä ja tähtihuivi on häämatkalta. Knallia lukuunottamatta ei siis varsinaisesti mitään uutta, mutta erittäin toimivia kestosuosikkeja.

Uuden Mustan Terhi on muuten huomisaamuna YLEn Aamu-tv:ssä kertomassa kuuden vaatteen haasteesta. Mukana haasteessa (ja telkussa) myös Pupulandia-blogin Jenni.

Arvatkaapa muuten miksi haaste tuli mun kohdalle erityisen hyvään saumaan? Koska me muutetaan lokakuussa!!! Nyt voin pakkailla kaikki muut vaatteet huoletta laatikoihin. Näillä kuudella kun on mentävä. Jännää...

9 kommenttia:

seeds kirjoitti...

Mutta mikän on tämän haasteen pointti? Vaikuttaa vähän tyylikikkailulta vaan koko homma.

Tai ainakaan en ole missään vielä nähnyt kenenkään liittävän tähän mitään ekologisia puolia, tyyliin että ihmiset voisivat näin opetella pärjäämään vähemmällä roinalla (mikä saattaa tietty olla itsestään selvää?) Siinä näkisin itse jo enemmän järkeä.

Noora kirjoitti...

Seeds:No juuri se on pointti! Mä en kirjoittanut asiaa auki sen enempää, kun ajattelin sen olevan niin itsestäänselvää!

Katja kirjoitti...

Monet on jääneet miettimään tän haasteen pointtia - mikä on juuri se pointti! :) Idea lähti sadan tavaran haasteesta, josta tämä on yksi sovellus. Mä näen tän sekä tavara- että tyylikysymyksenä: miten mä saan mun vaatekaapista sellaisen, että siellä on vain vaatteita, joita oikeasti pidän? En siis kuvittele, että tulisin toimeen aina kuudella vaatteella.

Hienointa tässä on mielestäni se, että kukaan ei voi universaalisti kertoa, mikä homman pointti on juuri sinulle. Huomaat kun kokeilet. :)

Heini kirjoitti...

Jei, asusteet kunniaan!

Kiitos muuten viime kesän (?) Berliini-postauksista, tultiin sieltä poikaystävän kanssa eilen takaisin - Cafe Morgenrot oli aivan huippu. Sellaisia Suomeenkin - meitsi kävisi ainakin monesti viikossa. :)

Oi ihanaa muutto, sithän minä ja poikaystävä voidaankin muuttaa teidän asuntoon. ;) <3

Jenni kirjoitti...

Minäkin muuten olen sovitellut tuota samaa oranssia knallia tuolla Helsinki 10:ssä ja nyt vähän harmittaa, etten ostanut. Hattu olisi omiaan täydentämään asuja ensi kuussa. :D

Annimaria kirjoitti...

Mua hämmentää, miten ohuita ja kevyitä vaatteita ihmiset on näihin haasteisiin valinnut. Mä oon ainakin kuljeskellut jo pari päivää sisälläkin villaneuleessa ja villasukissa, kyllä tulis vilu reikäisissä farkuissa ulkona.

meritähti kirjoitti...

Katoin ton aamutv homman ja kyllä oli ankeen näköstä. Kolme nuorta naista istu vierekkäin sohvalla, kaikilla oli päällä mustaa ja kaikkien kaulassa roikku joku samantyyppinen koru. Sitten tää vaatesuunnittelija veteli kassista mustaa rättiä toisensa perään (okei oli sillä kaks jotain muunkin väristä) Tää nyt menee ihan ohi aiheen mutta ei kai sen, että yrittää pärjätä vähemmällä rättimäärällä tarvi tarkottaa tylsää ja persoonatonta mustiin pukeutumista?

Katja kirjoitti...

Itse asiassa moni muu on valinnut muuta kuin mustaa! :) Tässä lienee taustalla se, että mustaan on helppo yhdistellä värikkäitä asusteita, mutta multa ei kyllä löydy niitäkään..!

Katja kirjoitti...

Mut ihan oikea huomio, tolle musta&koruvalinnalle nauroivat siis tyypit itsekin! ;)

Suositut tekstit