4.5.2010

Luomulastuja

Vuoden 2010 luomutuotteeksi valittiin maaliskuussa Myllärin luomulastut. Tosin: miten vuoden luomutuote muka voidaan valita jo vuoden alussa? I is asking.

Koemaistaessani lastuja Myllyn tehtailla viime vuonna olin aika varma, että tällaiselle tuotteelle on tilausta — ainakin mä olen keksinyt näille jo parikin erilaista käyttötapaa.

Olen huomannut tarttuvani näkkärilastuihin etenkin silloin, kun kaipaan kasvissosekeiton oheen jotain purtavaa. Lastut ovat myös toimiva pohja erilaisille cocktail-snäkseille, jos vaikka haluaa tehdä bileisiin helppoa sormiruokaa. Tykkään itse enemmän ruis- kuin vehnäversiosta, mutta nää on taas makuasioita...

4 kommenttia:

eetu kirjoitti...

Mun täytyy tunnustaa, että noi kyseiset lastut oli molemmat yllättävän hyviä - ainakin tälleen miehelle joka ei sikäli ole erityisen kiinnostunut yleisesti luomusta tai tämänkaltaisista lastuista.

Menisi ihan huoletta naposteltavana.

Eetu
http://timanttista.siirappia.com

Noora kirjoitti...

Eetu:Mäkin yllätyin mausta, ihan kelpoja :)

Hanna kirjoitti...

Mä en vaan ikinä löydä näitä mistään.

Laura kirjoitti...

Kannatan kyllä ajatusta että vuoden luomutuote valitaan vuoden alusta, tällöin on koko vuosi aikaa mainostaa tuotetta vuoden tuotteena, eikä vasta vuoden lopussa tai seuraavana vuonna viime vuoden luomutuotteena. Raati varmaan on käyny läpi vuoden 2010 alussa myynnissä olevat tuotteet ja tehnyt valinnan sen perusteella. Tarkoitus on todennäköisesti lisätä luomutuotteiden kysyntää, nostaa esiin hyviä tuotteita.
Vuoden kasviskin taidetaan valita vuoden alussa ja sitä sitten "suositaan" koko tuleva vuosi.

Erikseen on sitten palkinnot joita myönnetään vuoden lopuksi.

Suositut tekstit