19.5.2010

11 kuukauden dödö

Blogin pitämisessa on se kätevä juttu, että esimerkiksi kosmetiikkatuotteiden kohdalla voi palata postauksissa taaksepäin ja tarkistaa, kauanko esimerkiksi jokin tuote on käytössä riittänyt. Vetäisin juuri kainalooni vikan kerran Biothermin EcoCert -sertifioitua dödöä ja musta tuntuu, että puteli on kestänyt ikuisuuden. Ja kyllä se aika kauan kestikin, nimittäin tekemäni blogipostauksen mukaan ostin sen viime kesänä Berliinistä, heinäkuussa. En tiedä kauanko teidän dödöt riittävät, mutta mun mielestä melkein 11 kuukauden kesto on aika hyvin, eikö? Vaikka tuote siis maksoi 20 euroa, on se ainakin mun mielestä lunastanut hintansa.


Käytin tuotetta niin kesäkuumalla kuin talvellakin, ja homma toimi hyvin. Jos siis etsit luonnonkosmetiikkasertifioitua (tuote on siis tietenkin myös laumiiniton) dödöä, voin suositella tätä. Tietenkin pitää mainita, että Biotherm on L´oréalin brändi — moni teistä kun ymmärrykseni mukaan suosii mielummin pienempiä merkkejä.

13 kommenttia:

Vendaval kirjoitti...

11 kk on kyllä aika hyvin. Ostin saman dödön jouluna ja nyt on jo lopuillaan, vaikka olen käyttänyt sen rinnalla muitakin :S

Anonyymi kirjoitti...

Tietääkö joku mistä Suomen verkkokaupasta tota saisi? En ole löytänyt mistään ja paikkakunnalta ei saa. Ei viitsisi ulkomailta lähteä pelkästään tuota tilaamaan.

merikukka kirjoitti...

Minäkin ostin silloin heti tuon dödön kun sitä mainostit. Minulla tuo ei toiminut ollenkaan. Mutta joku kerran suositteli sinkkidödöä iHerbistä. Tämä pitää hienhajun jopa kaksi päivää poissa; siinä on muistaakseni vain vettä ja sinkkiä.

Noora kirjoitti...

Anonyymi:Tätä saa ihan tavallisista kaupoista, tyyliin Sokokselta. Ainakin sai syksyllä..

Merikukka:Oukei, hyvä vinkki.

Leena kirjoitti...

Tässä maailman paras dödöresepti!

Luonnollinen deodorantti

3 rkl sheavoita
3 rkl ruokasoodaa
2 rkl maissitärkkelystä (Maizena)
2 rkl kaakaovoita
Muutama tippa E-vitamiiniöljyä
10-20 tippaa puhdasta eteeristä öljyä

1. Sulata ainekset (paitsi E-vitamiini ja eteeriset öljyt) kattilassa hellalla miedolla lämmöllä. Sekoita hyvin kokoajan.

2. Lisää E-vitamiini ja eteerinen öljy.

3. Kaada rasiaan tai pieneen lasipurkkiin. Tai puhdistettuun vanhaan deodoranttistick-purnikkaan!

4. Levitä puhtaaseen kainaloon.

TOIMII!!!

Iines kirjoitti...

Toimiikohan toi itse tehty ilman eteeristä öljyä/onko kaikki eteeriset voimakkaan hajuisia?

Mulla Biotherm ei myöskään kestänyt noin kauaa, loppui kuukausia sitten. Ja se oli turhan voimakkaan hajuista, joskaan ei tullut pahoja oireita. Pitävyys oli ok verrattuna moniin muihin. Oon päätynyt käyttään kristallikiveä, vaikka sekään ei oo varma.

http://www.deodoranttikivi.net/epages/GPL.sf

Linnea kirjoitti...

Mitä mieltä olet dödöistä jotka sisältää tota "potassium alumia" eli siis jotakin luonnon omaa "alumiinia", jos oikein oon ymmärtänyt... ja miten oli, sisältääkö toi biothermin sitä? Itselläni on urtekramin, joka ikävä kyllä sisältää sitä ;<

Noora kirjoitti...

Linnea:Saat vastauksen lauantain Uusi Musta! -ohjelmassa :)

Susanna kirjoitti...

Mä ostin myös joulukuun alussa lentokentältä tuon dödön ja mullakin on riittänyt tosi hyvin. Ei lopu varmaan vielä pitkään aikaan. Laitan tosin sitä yleensä vain joka toinen päivä silloin kun käyn suihkussakin, mutta hyvin on pitänyt tuon kaksi päivää hien hajun poissa. Sitrusmaisesta tuoksustakin opin nopeasti pitämään, etenkin kun se iholla hetken pehmenee.

Tiina kirjoitti...

Minä olen käyttänyt kristallidödöä nyt jotain 5 vuotta. Viimeisimmän ostin noin 1 1/2 vuotta sitten ja puolet on käytetty (+ muutaman kerran lattialle tippuessa stickin on vähän lohkeillutkin). Paras suoja mitä olen ikinä käyttänyt. Suosittelen lämpimästi!!!

vink*vink* Santen Kristalli deo stick löytyy Natcosin valikoimista...

Iines kirjoitti...

Lisään vielä, että käytän joka aamu dödöä enkä voi käsittää miten jollekulle riittää vähempi kun tääkään määrää ei riitä itselleni. Meissä on eroja.

Eikä mulla kristallikivet kestä vuosia, koska aina ne jossain vaiheessa tippuu ja hajoaa. Hajoamista ennen edellinen kivi alkoi rapautua päältä ja oli siis terävä kainalossa, mutta nyt yritän muistaa kuivata sen käytön jälkeen ja säilyttää vaakatasossa, ettei vesi rapauta sitä ennen aikojaan.

frank kirjoitti...

Iines,

Minä olen myös kova hikoilemaan ja ihmettelen (ja kadehdin) aina, miten toiset ihmiset pärjää niin vähällä.

Kristallikiveä testailin jossain vaiheessa, muttei se minulla oikein pitänyt. Nykyisin teen niin, että käytän iltaisin suihkun jälkeen vain vähän tom's of maine deodoranttia ja lisään aamulla perus alumiinillista antiperspiranttia. Kovimman stressin ja kuumuuden aikaan tämäkään ei tosin toimi parhaimmalla mahdollisella tavalla ja sen täydellisen setin etsintä on edelleen kesken.

Riikka kirjoitti...

Body Shop mainostaa nyt myös jotain uutta DeoDry-dödöä, jonka teho perustuu johonkin mineraaleihi. Ei sisällä alumiinia tai säilöntäaineita ja saa täyttöpulloissa. Onko joku kokeillut?

Suositut tekstit