5.4.2010

Lempiväri

Mulla on usein päällä jotain punaista. Se jokin voi olla jalassa, olalla, kaulassa, ranteessa, huulilla, päässä — tai kädessä.

Kevään tietää saapuneen, kun sormet eivät jäädy nahkahanskoissa, omat suosikkini on hankittu kirpparilta Kööpenhaminasta joskus 2000-luvun alussa. Ja ne on tietenkin punaiset.

On niin hiton tylsää, kun jengi pukeutuu koko talvikauden pelkään mustaan ja harmaaseen, ihan kuin värien käyttö olisi jossain talven tyyliraamatussa kielletty? Boooring... Väriä kehiin sanon mä. Kirpparit on täynnä ihania väriläiskiä, sinne vaan penkomaan.

Näin helpolla tulee mustasta massaihmisestäkin kävelevä kevään merkki.

Psst... Yksi lempileffoistani, Hayao Miyazakin Totoro, tulee parhaillaan Kakkoselta, suosittelen katsomaan!

7 kommenttia:

redshift kirjoitti...

Mulla nahkahansikkaat ei liity kevään tuloon, käytin omiani 20 asteen pakkasellakin ja tarkenin hyvin, kun niissä oli lämmin vuori :)

Ulpu kirjoitti...

Pirtsakat hanskat. :)Mä en oikein osaa nahkahanskoja käyttä, näin ilmojen lämmetessä mulla on ihan vaan tavalliset sormikkaat.

Mua ihmetyttää ylipäätään se, että niin monet pukeutuu mustaan. Toki jokainen tyylillään, mut mulla ei ole mustia vaatteita, ahdistaa jo ajatuskin mustan laittamisesta päälle. Mä rakastan turkoosia ja kirkkaita värejä yleensäkin. Ja ruskeakin on nykyään tosi kiva ja tummansininen menee mustan korvaajana. Turkoosia, sinistä, kirkkanpunaista, ja pinkkiä mm. löytyy mun vaatekaapista. Mulle väreillä on tosi vahva esteettinen ja psykologinen vaikutus. Ja se, että värit sointuu toisiinsa, on hirmu tärkeää.

Anonyymi kirjoitti...

Mun mielestä taas musta on mahdottoman hieno päällä, itse en juuri muita värejä edes käytä. Eikä tarvitse olla massaihminen vaikka pukeutuukin mustaan, pitää vaan osata olla omaperäinen. Itselle ei tulisi mieleenkään laitta esim. turkoosia tai valkoista päälle, hyi.

Linda kirjoitti...

Mutta miksi tämä blogi on nyt niin valkoinen ja harmaa :(
Ennen oli paljon pirteämpi :)

Noora kirjoitti...

Anonyymi: Munkaan kaapista ei löydy noita kahta väriä:valkoista ja turkoosia. Musta on mun lempiväri, mutta mä tykkään aina piristää sitä jollain. Tietty musta on upea yksinäänkin, mutta Suomen harmaudessa on niin ankeaa, kun kaikki on mustissa. Itse kaipaan väriä :)

Linda:Oliko? Tai siis hyvä tietää! Mä ajattelin, että postauksissa on niin paljon väriä, että se riittäisi. No, seuraavaan banneriin on tulossa väriä, lupaan!

Ulpu kirjoitti...

Harvalle musta ja valkoinen edes sopivat, siksi on sääli, että niin moni pukeutuu pelkkään mustaa (tai valkoiseen). En nyt tarkoita, että täytyisi pitää turkoosista tai jostain muusta kirkkaasta väristä, mutta kauniita värejä on niin paljon, että miksi ihmeessä musta?

Anonyymi kirjoitti...

Jos nyt sattuu olemaan sitä mieltä, että musta on se kaunis väri :)

Suositut tekstit