26.4.2010

Kotitekoiset antioksidanttiboltsit

Nappailen lehdistä talteen erilaista silpettä, ja löysin tänään kätköistäni pienen lehtileikkeen, jossa on aika hyvältä kuulostava resepti:

"Liuota pähkinöitä (esimerkiksi cashew) ja sekoita tuoreiden taateleiden tai/ja kuivattujen marjojen kanssa. Rullaa matsku palloiksi ja kierittele vaikka kookoshiutaleissa. Näin saat helposti aikaiseksi energiapalloja, joissa on paljon antioksidantteja ja vitamiineja".

Resepti on napattu talteen jostakin viime vuoden Ruotsin ELLEstä, enkä ole testannut sitä vielä itse, mutta ehkäpä saan lähipäivinä aikaiseksi... Pähkinöiden liottaminen on asia, jota en vielä ole ottanut haltuun, mutta nyt olisi jo korkea aika laajentaa omaa osaamista, joten liotetut pähkinät, tältä tullaan!

4 kommenttia:

Hanna K kirjoitti...

Keittiökamelin blogissa käytetään kanssa paljon liotettuja pähkinöitä. Ovat kuulemma vatsaystävällisempiä kuin raakana syödyt. Ite en ole vielä kokeillut niistä mitään tehdä, mut ehdottomasti laitan to-do -listalle. :)

http://vegaanikahvila.blogspot.com/

Hanna K kirjoitti...

*köh* kameleontin... :)

Saara kirjoitti...

Olen tehnyt vastaavanlaisia palluroita ilonpisaran ohjeella: http://ilonpisara.blogspot.com/2009/07/pahkinakuulat.html
Ja ne ovat kyllä huippuhyviä. Käy karkista, en olekaan mikään karkin ystävä muuten.

Olen soveltanut ohjetta siippuen mitä kaapista löytyy.. joskus mukaan eksyy tummaa suklaata, viikunoita, kookosöljyä ja mitä milloinkin. :)

Noora kirjoitti...

Kiitti linkeistä!

Suositut tekstit