7.4.2010

Best bottom in the world

Hahhah, tällä otsikolla tullee hyvin google-hittejä ;)

American Apparellin provosoivat mainokset puhuttavat netissä säännöllisesti. AA tykkää käyttää kuvissa nuoria, vähäpukeisia ja kiihottuneen näköisiä tyttöjä, ja valokuvaajien motiiveista ollaan vähän sitä ja tätä mieltä. Brändi tietää, että seksi myy ja nuoret tytöt tykkää pousata. Sikäli American Apparellin Best bottom in the world -skaba on siis aika nerokas markkinointikampanja. Pyllykuvien takana ei ole AA, vaan yksityishenkilöt, jotka ovat itse lähettäneet kuvan täydellisestä äässistänsä mukaan skabaan.

Kuva: americanapparel.net

Nerokasta markkinointia, kyllä. Hyvää makua, siitä varmaan voi olla montaa mieltä. Mä nyt en pelihousujani peppukuvista revi, tuntuu, että mainosmaailmassa ja etenkin netissä, kaikki on jo nähty.

Törmäsin itse kuvan peppuun matkalla tsekkaamaan American Apparellin housuvalikoimaa. Ostin viime kesänä Berliinissä asuessani AAn haaremihousut, joissa käytännössä elin koko kesän. Mukavampia byysoja saa hakea. Enpäs silloin arvannut, kuinka oppisin arvostamaan housujen venyvää materiaalia!

Vatsan kasvaessa on kyseisen brändin leggingseistä tullut päivittäinen luottovaate. Leggareissa on samanlainen vatsakappale kuin haaremihousuissakin (eli korkea vyötärö, jota kesällä käytin alas taitettuna ja nyt puolestaan vatsan tukena), suosittelen lämpimästi kaikille kanssaodottajille — ja ultramukavuudenhaluisille yksilöille muutenkin. Tuntuu, että siedettäviä äitiyskuteita on niin marginaalisesti, että hyvistä jutuista on pakko vinkata teille muillekin. Mikä siinä onkin, että näinkin iso markkinarako, kuin raskaus, ikuinen kuluttajaryhmä, ei ole vaateketjujen osalta paremmin hyödynnetty? Kait se vaan on niin kovin epäseksikästä.

Psst... Tunnelmia eilisestä House of Eco -nettisaitin avaamistilaisuudesta Uudessa Mustassa.

4 kommenttia:

Cat's Meow kirjoitti...

Ei muakaan paljaat peput hätkäytä mutta on surullista että merkki kannustaa nuoria tyttöjä paljastelemaan ja "myymään" vartaloaan. Tai että ylipäätään on ok arvioida tuolla lailla vartaloa tai sen osia. Pienen tytön äitinä en kaipaisi tällaisia esimerkkejä ympärille.
Ja äitiysvaatteista - legginsit ja tunikat rulasi raskausaikana (imettäessä sitten tunikat ei olekaan hyviä kun ei sitä koko tunikaa viitsi nostaa ylös ;)) Itsekin ihmettelin sitä hankaluutta löytää mukavia ja kivan näköisiä äitiysvaatteita. Onneksi nyt on tämä legginsit ja tunika-muoti ollut muutenkin, niitä ostin ihan tavalliselta osastolta.

Noora Katariina kirjoitti...

Juu, eipä muakaan järkytä. Oikeastaan vain ärsyttää, kun jotkut boikotoi AA:ta pornahtavien mainosten takia ja shoppaa silti onnessaan H&M:ssä. Ei ne mainokset nyt niiiiin erilaisia ole. Ja mulle eettisyys menee mainosten laadun edelle: AA tekee vaatteensa Los Angelesissa eikä Kiinassa. Sitä paitsi ne vaatteet on hitsin hienoja ja laadukkaita.

Maria V. kirjoitti...

Äitiysvaatteissa paras valikoima on Huuto.netissä. Täälläpäin ei ole kuin muutama kauppa joka myy muutamaa äitiysrättiä ja melkein kaikki mustaa, harmaata ja valkoista. Huuto.netistä ja kirppareilta olen onnistunut ostamaan väriä elämään! Pari hutiostostakin toki tehty, mutta kokonaisuudessaan yllättävän hyvin on nettiostokset onnistuneet. Eikä rahallisesti haittaa jos ostaa huuto.netistä jonkun liian ison paidan, kun säästää niissä muissa kuitenkin uuden hintaan verrattuna.

Lisäksi kirppareita kierrellessä kannattaa tuijotella erityisesti niitä pöytiä, missä on pikkuvauvan vaatteita, niissä on usein myös äitiysvaatteita!

Kaisa kirjoitti...

Ottamatta sen enempää kantaa AA:n mainontaan haluaisin vain muistuttaa että samaa (omasta mielestäni hauskaa) ideaa käytti kotimainen Sloggi jo vuonna 2007:
http://www.taloussanomat.fi/markkinointi/2007/08/29/sloggi-lopettaa-kohutun-peppukisansa/200720938/135
(ja Björn Borg vähän myöhemmin)!

Suositut tekstit