24.3.2010

Suomalaista luonnonkosmetiikkaa

Bongasin kaupasta uuden (ainakin mulle uuden) luonnonkosmetiikkasarjan: Natucin. Natuc on kotimainen tuoteperhe, johon kuuluu mineraalimeikkejä, mm. ripsivärejä, huulipunia, puutereita, meikkivoiteita, poskipunaa jne. Sarjassa on myös kasvojen puhdistustuotteita.

Onko jollain kokemuksia Natucin tuotteista?

Merkin nettisivuilla sanotaan, että "kaikilla tuotteillamme on eco-sertifikaatio" mutta itselleni jää hiukan epäselväksi, että mitä tämä tarkalleenottaen tarkoittaa. Selvitän!

17 kommenttia:

Inkivääri kirjoitti...

Kyllä Natucin tuotteita oli myynnissä jo ennen Uuden Mustan testiä, itse bongasin Natucin meikit Ruohonjuuresta jo joskus marraskuussa. :)

Noora kirjoitti...

INkivääri: Hämmentävää.. Jostain syystä nää ei meidän seulaan tarttunut. Ai niin, syy tais olla sertifikaatin puute!Valittiin vaan ne, joilla on sertifikaatti.
Laho pää..

Iines kirjoitti...

Uuden Mustan keskustelupalstalla kehutaan Natucia.

Johki kirjoitti...

Itse törmäsin Natuciin jo viime kesänä ja on ainakin täällä kempparissa ollut kommenteissa mainintoja tästä merkistä.

Milja kirjoitti...

Ripsiväri käytössä. Vaikuttaa ihan kelvolliselta - ainakin pysyy vähintään yhtä hyvin kuin Sante mulla pysyi.

suhmura kirjoitti...

Olen kommentoinut Natucin luomiväriä täällä ja / tai Uudessa Mustassa jo aiemminkin...

Minulla on siis ollut Natucin ruskea mineraaliluomiväri käytössä muutaman kuukauden ja olen tyytyväinen tuotteeseen. Se pysyy luomillani paremmin kuin aiemmin käyttämäni Couleur Caramel, joka kasaantui päivän mittaan luomivakoon siitä huolimatta, että käytän luomivärin pohjustusta.

Sofia kirjoitti...

Natucin puuteri, missä on kivasti yhdessä paketissa kahtaa sävyä (esim kesä- ja talvikäyttöön) on ollut todella hyvä sokko-ostos. Peittää hyvin, mutta ei ole ollenkaan raskas.

Mari kirjoitti...

Natucin puuteri on vaan niin paras!

Susanne kirjoitti...

Meinasin ostaa tuon ripsarin eilen Ruohonjuuresta, kun taisi olla tarjouksessa. En kuitenkaan raaskinut, kun en tiennyt yhtään onko hyvä vai huono. Kerran aiemmin olen käyttänyt ekoripsaria, silloin Laveraa ja silmiä kirveli sen käyttö..:/ Siksi vähän jänskättää ekoripsarin hankinta.

Basilika kirjoitti...

Onko joukossa muita jotka voivat käyttää vaan muutamaa ripsaria?
Mulla ne ovat Lumenen blueberry, Eye Care ja Kanebon 38 (vai onko se nykyään Sensai??!!)Kaikki muut mitä olen kokeillut, alkavat kutittaa silmissä. Väreistä en tohdi enää edes kokeilla kuin mustaa.

Oletteko löytäneet "luomuripsareista" sopivaa??

Enna kirjoitti...

Mulla taas Kanebon 38 rupesi kutittamaan silmiä, joten siirryin Dr Hauschkaan. Se levittyy kuin unelma ja ainakin omille silmilleni sopii. Ongelmana on sen pysyvyys. Jos vähän hieraisee silmiä tai tirauttaa pari kyyneltä niin johan on poskilla. Seuraavaksi uskallan ehkä kokeilla Natucia tai Couleur caramelia. Lumenesta en tykkää yhtään.

Cruinneach kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Cruinneach kirjoitti...

Mulla on hyviä kokemuksia Natucin ripsarista ja Uuden mustan sivuilta huomasin, etten ole edes ainoa. :) Harja on tosi hyvä ja ripsari paranee vanhetessaan. Ekoilla käyttökerrolla ripsiväriä jää vielä harjaan liikaa.

Toinen Natucin tuote mihin oon tykästyny on huulikiilto. Useinhan huulikkilot ovat semmosta käsittämätöntä liimaa, mut tämä on ihan eri maata: Tuntuu aidosti kosteuttavalta ja hoitavalta ja tässä on se semmonen kiva mentholinen viilentävä juttu.

Natucin peitepuikolla ei sen sijaan tee yhtään mitään : Pigmenttiä on ihan liian vähän. Koostunus on turhan hoitava jos sitä ajattelee finnien peittämiseen käyttävänsä. Aplikaattori on liian kova ja pakkaus muutenkin heppoinen.

Pyysin Valannilta myös testerit meikkivoiteista ja ne oli aika tummia. Vaaleampikin on mulle liian tumma talvikäyttöön, mut kesällä sitä vois kunnolla testata kunhan nassuun tulee vähän väriä. Koostumus vaikutti kevyeltä ja hoitavalta.

Tuota "eco-certifikaatiota" minäkin oon ihmetelly, mut en oo sitte siihen sen kummemmin takertunu ku eläinkokeettomuus on mulle tärkeämpi juttu ja Natuc (Valanni) on sitoutunut Animalian eläinkokeettoman kosmetiikan listalle pääsemisen edellytyksenä olevaan Humane Cosmetics -standardiin, joka on ehkä tiukin standardi mitä eläinkokeettomuuden osalta on olemassa.

Hanna kirjoitti...

Hei!
Pakko hehkuttaa :) Sain tänään Lisen Organicsilta viestin että toimittavat nyt virallisesti myös Suomeen ja Norjaan oman nettikauppansa kautta :)Taas pääsee skippaamaan turhat välikädet ja ihania tuotteita käyttöön mitä en ole ainakaan suomalaisilta saiteilta löytänyt.

Hellunen kirjoitti...

Ostin noin viikko sitten natucin mustan ripsarin Tampereen Ruohonjuuresta. Muutamia kertoja olen jo käyttänyt ja en löydä moitteensanaa ainakaan vielä. Eilen olin "rilluttelemassa" kaupungilla ja vettä tuli taivaalta eli ilma oli kostea. Ei valunut vaan pysyi hyvin menossa mukana. Harjaosa ehkä minulle hentoripsiselle isohko, mutta saa silti harjattua siististi värin ripsiin. Peseytyy myös helposti pois. Jatko näyttää tuleeko lempparituote.

Pete kirjoitti...

Natuc tuotteita oli näköjään tullut finlandishop verkkokauppaan: http://www.finlandiashop.fi/
kohtuulliset hinnat, hyvät kuvat ja joissain tuotteissa toimitus sisältyy hintaan. Samoilla sivuilla on myös AM luonnontuotteiden hamppushampoo, pitkästä aikaa shampoo joka toimii minulla.

Hellunen kirjoitti...

Natucin ripsari on toiminut hyvin!! Ostan jatkossakin! Pysyy ihan yhtä hyvin kuin "tavallisetkin" ripsarit. Jos pysyvämpää tarvitsen, pitäydyn kanebon 38-ripsarissa.

Suositut tekstit