21.3.2010

Arvoitus

Mistä tunnistaa raskaana olevan naisen keittiön?

Tässä kohtaa ei voi puhua kausiruokailusta, mutta ihan terveellisestä addiktiosta kylläkin.

Tiedän etten ole ainoa odottava nainen, joka voisi vetää kilon appelsiineja yhdeltä istumalta. Mutta mielummin hedelmiä, kuin roskaruokaa — tai betonia. Eräs nainen nimittäin kertoi vastikään minulle syövänsä betonia vanhempien sa talon seinästä. Mutta vaan kuulemma "ihan pieniä määriä", ja kohdista joissa ei ole maalia. No hyvä — ei siinä sitten mitään...!! Ehdotin naiselle kalkkitabletteja, mutta niitä ei kuulemma yhtään tee mieli. Betoniseinää vaan. Ihan skitsoa ja todella hulvatonta. On tää naisen elämä mahtavaa. Jos haluatte, saatte toki jakaa kummallisia raskaushimojanne postauksen perään :D

18 kommenttia:

Tea kirjoitti...

Mulla oli tomaatti kaikissa muodoissa:
Vedin ketsuppia suoraan pullosta, jos muuta ei ollut tarjolla :D

papaija kirjoitti...

Yks tuttu himoitsi auton renkaita, pystyi olla kyllä syömättä niitä.

seeds kirjoitti...

Hah... minun hedelmäkorini näyttää jokseenkin tuolta aina, vaikken ole raskaana ollut koskaan.:) Kamalaa ajatella miten paljon niitä menisi, jos olisin...

Omia kokemuksia ei ole jaettavaksi, mutta tuttavien kyllä. Suolakurkkujen ym. himo lienee ihan tavallinen juttu, mutta olenpa kuullut myös siitä, että tekee mieli syödä kukkaruukusta multaa. Siihen verrattuna kilo aplareita päivässä ei ole vielä juttu eikä mikään:)

SunSun kirjoitti...

Toi maan syöminen ei ilmeisesti ole mitenkään älyttömän poikkeuksellista. Fortean Times (ihan oikea tiedelehti, joka tutkii kaikkea kummallista) julkaisi joskus pikkujutun naisesta, joka oli syönyt joka päivä monen vuoden ajan savea. Aloitti ollessaan raskaana, mutta jatkoi sitä senkin jälkeen. Serkkunsa teki kuulemma samaa kanssa. :) Nainen oli niin koukussa siihen tiettyyn saveen, että kun hän asui ulkomailla, hänen vanhempansa lähettivät sitä hänelle säännöllisesti. :)

Piuku kirjoitti...

Herranen aika mitä juttuja täällä on :D
Mun addiktio oli noi tomaatit, ihan missä muodossa vaan! Ketsuppia, sosetta, tuoreeltaan, salaatissa, aurinkokuivattuna - tomaattia olla piti!

Katja kirjoitti...

Mulla oli mustaviinimarjamehu. Olen varma, että Marlin tulos vuonna 2007 oli suurelta osin meidän perheen talousrahoista.

AN kirjoitti...

Poltettuja tulitikun päitä-ja kahvia ihan suoraan paketista--;DD -hävettää---siksiköhän noista lapsista ei tullutkaan ihan täydellisiä---

berenike kirjoitti...

Minun mielestä tuommoinen määrä hetskuja näyttää vaan hyvältä :)

En ole itse ollut raskaana ikinä, mutta kuulemma Pica-oireyhtymän oireet ovat aika tavallisia raskaana olevilla. Pica on siis kaiken syömiseksi kelpaamattoman himoamista.

Oma äitini söi Tobleronea koko raskausajan kun odotti minua. Kenties siitä johtuu makeanhimoni...? :D

Noora kirjoitti...

Ei mä en kestä :D !!!! Kiitti jakamisesta. Ansiostanne mä tunnen itseni suhteellisen "normaaliksi" heh. No mutta, tutkimattoat ovat raskausajan himojen tiet...

Sini kirjoitti...

Mulla oli alun pahointivointi aikaan himona myös appelsiinit. Kuorin niitä valmiiksi, laitoin jääkaappiin/pakastimeen kylmenemään ja söin sellaisena kohmeisena....lisäksi join sikana app.mehua ja söin app.mehujäitä :-D

Jenny kirjoitti...

Täällä oli tosi paha pica-oire, eli himoitsin juuri laastia, hiekkaa, multaa, kellaritomua ja jäätä, ja himoa sain hiukan tyydytettyä syömällä raakaa makaronia (hammas lohkesi), mannaryynejä, kaurahiutaleita ja raakaa perunaa. Niin ja kalkkitabletteja, nimenomaan mauttomia ja ne piti pureskella suussa ihan jauhoksi. Onneksi tämä himo loppui viikko synnytyksen jälkeen. Oli aika rasittavaa kun heti kotiin tullessa piti rynnätä mannaryynipaketille :)

Tanja kirjoitti...

Hiekka :). Sitä olen himoinnut jokaisessa raskaudessani, syynä ollut raudanpuutos kun nuo minun rautalukemani ovat joka raskaudessa olleet hyvin alhaiset (eivätkä muuten ole nousseet millään valmisteilla).
Himon sain jotenkin tyydytettyä pöyhimällä kuivaa hiekkaa ja haistelemalla sitä :D.

inkeroinen kirjoitti...

Eräs sukulais-nainen kuulemma pystyi syömäään ainoastaan vihreitä kuulia oksentamatta.. :D

Katja M kirjoitti...

Kaipa tuota minunkin himoani voisi kutsua pica-oireeksi... minulla nimittäin oli suunnaton himo vanhaan bensalle haisevaan märkään betonilattiaan!!! Ah, kun joka kerta autotallissa ollesani olisin halunnut nuolla lattiaa. Onneksi ei koskaan himo niin kovaksi yltynyt, että olisin yllättänyt itse mutustelemassa autotallissa ;-) himo oli viellä kummankin lapsen raskausaikana. Sain sitä hieman helpotettua, kun tungin suuni täyteen "uskovaisten pastilleja" niitä valkoisia mentolruutukarkkeja mitä jokaisella mummolla on kotona. Ne sitten piti purra suussa jauhoksi, niin että vedet valu silmistä. Huh huh, näin jälkeen päin ;-D

Noora kirjoitti...

Mä niin tikahdun täällä :D !!!!!!!!!!

Noora kirjoitti...

Mä niin tikahdun täällä :D !!!!!!!!!!

Liisa kirjoitti...

Mä aloin viime vuonna tähän aikaan ison mahan kanssa himoitsemaan mämmiä, kun näin sitä kaupan hyllyillä. Koskaan aikaisemmin en ole erikoisemmin mämmistä välittänyt, mastanut ehkä pääsiäisenä pikkaisen.
Ekassa raskaudessa sen sijaan ei ollut mitään erikoishimoja....

Mimmu kirjoitti...

Mul oli kans toi parkkihalli himo. Jätin auton aina prismaa mennessä parkkihalliin et pääsin hetkeks ees haistelee niitä tuoksuja:)

Suositut tekstit